Autor |
Wiadomość |
DZIADU28
COMPANY OF BROTHERS
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzemeszno
|
Wysłany: Wto 3:23, 31 Sie 2010 Temat postu: BITWA O IWO JIMĘ |
|
|
Starcie pomiędzy siłami Stanów Zjednoczonych i Japonii, które trwało od 19 lutego do 26 marca 1945 podczas wojny na Pacyfiku w czasie drugiej wojny światowej.
Podczas II wojny światowej wyspa Iwo Jima została silnie ufortyfikowana. Zbudowano m.in. dwa lotniska polowe dla wzmocnienia wewnętrznego pasa obronnego Wysp Japońskich, artyleria na zboczach góry Suribachi miała zapewnić bezpieczeństwo lotniska. Zbudowano również 18 km tunelów do szybkiego transportowania amunicji i żołnierzy bez możliwości ostrzelania ich z samolotów oraz okrętów; stacjonował tu ok. 21-tysięczny garnizon pod dowództwem gen. Tadamichi Kuribayashiego.
19 lutego 1945 po czterodniowym bombardowaniu morskim i lotniczym, Amerykanie rozpoczęli desant. Desant poprowadziła Piechota Morska po przeciwnych stronach wyspy, z północno-zachodniej i południowo-wschodniej plaży. Pierwszym zadaniem miało być zajęcie lotniska a następnie zajęcie góry Suribachi skąd prowadzono zaciekły ostrzał artyleryjski plaż i wód przybrzeżnych. Po zaciętych walkach 20 lutego zdobyto lotnisko. Po pięciu dniach walki zdobyto górę Suribachi, choć walki trwały jeszcze 30 dni.
Więcej wiadomości o tej bitwie można znaleźć tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=fYxlRc1PiM0
lub w tym filmie
[link widoczny dla zalogowanych]
Scenariusz strzelanki będzie oparty w większej części o wydarzenia z tej bitwy.
W scenariuszu wystąpią dwie strony czyli Amerykanie i Japończycy.
Głównym zadaniem amerykanów będzie zdobycie najpierw plaży w dalszej kolejności lotniska i góry Suribachi.
Zadania amerykanów:
1.Zdobyć plaże(zyskują możliwość ładowania amunicji i leczenia rannych)
2.Zdobyć lotnisko(aby lotnisko zostało zdobyte muszą zostać oczyszczone i utrzymane w wyznaczonym czasie wszystkie umocnienia dookoła niego 4 stanowiska karabinów maszynowych i stanowisko dział)
Przy każdym umocnieniu będą znajdowały się zasieki które trzeba będzie zniszczyć aby można było przemieszczać się dalej.
3.Góra Suribachi (umieścić tam flagę Amerykańską) po jej zdobyciu łącznie z lotniskiem wojska japońskie mają 15 minut aby ją odbić inaczej przegrają bitwę.
Zadania poboczne dla amerykanów :
1.Zająć szpital Japończyków (tracą oni możliwość leczenia się po pierwszym trafieniu i schodzą od razu na respa)
2.Zająć magazyn amunicji (Japończycy tracą możliwość załadowania amunicji do czasu odbicia magazynu)
Zadania dla Japończyków:
1.Utrzymać lotnisko oraz górę Surbachi w wyznaczonym czasie.
2.Przeprowadzać kontrataki w celu wyparcia amerykanów z wyspy.
3.Utrzymać szpital i magazyn amunicji ich strata bardzo utrudni działania obrońców.
Zasady rozegrania scenariusza:
1.Wszyscy obecni na strzelance będą podzieleni na dwie grupy drogą losowania.Amerykanów będzie więcej przynajmniej o dwie osoby w zależności od ilości osób.
Amerykanie dodatkowo będą podzieleni a dwie mniejsze grupy ,każda z grup będzie atakować z jednej strony lotniska i nie będzie mogła łączyć się w jedna dopóki nie opanują lotniska.
W każdej grupie musi zostać wybrany saper,medyk i amunicyjny.
Saper będzie odpowiedzialny za usuwanie zasiek przy umocnieniach Japończyków oraz za wysadzenie stanowiska dział.Jeśli zostanie on trafiony nikt inny nie może go zastąpić dopóki nie wróci on do gry.
W swoim wyposażeniu będzie on posiadał:
-rury Bangalora 2 sztuki(powysadzania zasiek)
-ładunki wybuchowe (do wysadzenia stanowiska dział)
-granaty max.4 szt(jeśli większość uczestników wyrazi na nie zgodę)
Medyk będzie odpowiedzialny za wyciąganie rannych z pola walki.Aby wyciągnąć rannego musi on zostawić broń w jednym miejscu wtedy staje się on nietykalny (nie można do niego strzelać) jeśli tego nie uczyni może sam stać się ofiarą ) Jeśli medyk dostanie pierwszy raz może leczyć się sam a gdy drugi raz jego grupa traci możliwość leczenia dopóki nie wróci z respa.
Amunicyjny jest odpowiedzialny za przemieszczanie amunicji między punktami np.między plażą a zdobytym umocnieniem przez amerykanów.Tylko w tych punktach może wydawać amunicje.Jeśli dostanie on pierwszy raz pozostawia on amunicje w najbliższym punkcie zajętym przez swoją drożynę.Jego drużyna na czas jego respa traci możliwość przemieszczania amunicji.
Japończycy będą posiadać tylko medyka a amunicje będą ładować w magazynie amunicji.
Zasady dotyczące trafień
Amerykanie:
Pierwsze trafienie osoba czeka miejscu trafienia i woła medyka(czas na założenie bandaże 5 min,jeśli medyk nie zdąży trafiony schodzi na respa.Jeśli medyk się wyrobi to odprowadza trafionego w bezpieczne miejsce i zakłada my bandaż i może kontynuować grę.
Drugie trafienie,osoba schodzi na respa i czeka na 2 trafionych potem wracają do gry z zerowym kontem trafień.
Japończycy:
Pierwsze trafienie medyk wyciąga rannego w bezpieczne trafiony udaje się do szpitala zakłada bandaż i wraca do gry.
Zasady dotyczące amunicji:
1.Każdy z uczestników powinien posiadać pojemnik na kulki najlepiej butelkę max 0.5 litra.Powinna ona być opisana najlepiej ksywką(pozwoli to na szybsze wydanie amunicji i wyeliminuje pomyłki.
2.Osoby które posiadają tylko magazynki typu low-cap i mid-cap będą miały nie ograniczoną ilość amunicji jeśli posiadają małą ilość magazynków.
3.Osoby posiadające hi-capy będą musiały się dogadać co do ilości magazynków sugeruje aby limit wynosił nie więcej niż 600 kulek(magazynek od AK)
4.Osoby z jednej grupy mogą sobie pożyczać amunicje ale tylko tą którą mają w magazynkach.
5.Najlepszym sposobem na wydawanie amunicji będzie znalezienie neutralnych ludzi na amunicyjnych.Znam kilka osób które można zabrać na strzelanke ale zależy to od transportu.
Reszta zasad jest podana w poprzednich punktach.
Niektóre zasady mogą ulec zmianie czekam na sugestie i propozycje.
Harmonogram spotkania:
9:30-Zbiórka przed Halą OSIR
9:35-Wyjazd na miejsce strzelanki
9:45-10:15-Zapoznanie się z terenem zasadami rozegrania scenariusza
10:15-Rozpoczęcie rozgrywki
14:15-14:30-Zakończenie Scenariusza
Godziny mogą ulec zmianie.
W galerii znajdziecie mapę do scenariusza.
Myślę że to powinno wystarczyć i zasady są względnie przejrzyste.
Jeśli są jakieś pytania proszę o kontakt lub wypowiedzieć się w tym temacie na forum.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DZIADU28 dnia Pon 0:06, 06 Wrz 2010, w całości zmieniany 9 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Kuba
Weterani

Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kachniar
COMPANY OF BROTHERS
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzemeszno KACHNIAR
|
Wysłany: Wto 18:57, 31 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
kubot ty to masz kaste do tego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kuba
Weterani

Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:06, 08 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dołączyłem poprawioną mapę link:
http://www.cobtno.fora.pl/viewimage.php?i=65
Przepraszam za jakość (zgubiłem oryginał - przerabiałem skan) Jeśli ktoś chce mapę w wersji JPEG lub mapa bitowa to proszę napisać na pw lub gg z załączonym e-mailem. Wszelkie pytania proszę kierować także na pw lub gg. Mogę także wydrukować mapę w wersji czarno-białej za 50 gr (także na pw lub gg ;p).
Do zobaczenia w sobotę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kuba dnia Śro 21:07, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|